Over ons flexibele (om)boekings- en annuleringsbeleid

Vanwege de coronacrisis hebben we een aangepast (om)boekings- en annuleringsbeleid geïntroduceerd. Zo kun je in de huidige situatie je reis uitstellen of juist een nieuwe reis vastleggen.

Boek je reis nu met de zekerheid van gratis annuleren zonder opgaaf van reden.

Als ik nu een reis boek, mag ik deze dan kosteloos annuleren?

Boek jij een reis óf heb jij een reis geboekt met vertrek t/m 30 april 2022, dan profiteer je van ons flexibel omboekingsbeleid:

• Je mag je reis kosteloos omboeken tot 30 dagen voor vertrek¹
• Als jouw annuleringsverzekering niet uitkeert bij een bewezen COVID-19 besmetting, mag je jouw reis tot een dag voor vertrek gratis annuleren. ²

Voor reizen vanaf 1 mei 2022 gelden over het algemeen onze normale reis- en annuleringsvoorwaarden.

De kleine lettertjes

Houd rekening met het feit dat eventuele reeds gemaakte vliegticketkosten (& daadwerkelijke annuleringskosten voor bijvoorbeeld de Incatrail) bij het omboeken van jouw reis voor eigen rekening zijn. Wij zullen jou hierover vooraf informeren. Zo kun je zelf tijdig beslissen.

Hierbij adviseren we jou om goed te kijken naar een annuleringsverzekering met COVID-19 dekking. Dit is terug te vinden in de polisvoorwaarden van je verzekering. Indien je niet beschikt over een annuleringsverzekering, zullen de kosten bij een Covid-19 besmetting voor eigen rekening zijn.

Kort voor vertrek: advies naar code oranje

Als het mogelijk én veilig is om naar een code oranje bestemming af te reizen, dan zullen wij jou hierover informeren. De definitieve beslissing om naar een code oranje of rood vakantieland af te reizen ligt echter bij jou.

Als jij nog steeds graag naar die bestemming wilt reizen, dan vragen wij jou een verklaring te tekenen. Daarmee geef je aan bewust te reizen naar een bestemming met een oranje of rood reisadvies.

Wij zullen dit enkel voorstellen indien het mogelijk is het programma van de reis uit te voeren zoals gepland (rekening houdend met de Covid-19 richtlijnen).

Tijdens mijn reis: advies naar code oranje

Wanneer het Ministerie van Buitenlandse Zaken tijdens je reis een positief reisadvies (code groen of geel) verandert naar een negatief reisadvies (code oranje of rood), vanwege corona, dan verandert er aan jouw rechten en plichten als afnemer van een pakketreis (vlucht, vervoer én verblijf) niets.

Ook in deze situatie zijn wij als organisator van pakketreizen wettelijk verplicht om jou hulp en bijstand te bieden in het buitenland. Op basis van de lokale regels bepalen we of jouw reis veilig en op een voor jou prettige manier kan worden uitgevoerd - denk bijvoorbeeld aan de openstelling van bezienswaardigheden, publieke voorzieningen, restaurants en musea.

Wanneer dit niet het geval blijkt, zullen wij jou als reiziger binnen ‘redelijke termijn’ repatriëren. De niet-genoten reisdagen bij repatriëring worden in dit geval vergoed.

Ik heb mijn internationale vlucht elders geboekt

We zullen in bovenstaande gevallen hulp en assistentie verlenen voor de diensten die je bij ons hebt afgenomen.

Mocht je echter de (internationale) vluchten bij een ander bedrijf of rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij hebben gekocht, dan zul je in het geval van repatriëring met die organisatie contact op moeten nemen om je vluchten te verzetten.

Alle bijkomende kosten zijn dan voor eigen rekening. Wij kunnen voor deze, niet bij onze afgenomen diensten, geen (bemiddelende) rol spelen.