Alle luchtvaartmaatschappijen adviseren hierin in ieder geval naar de gate te gaan, ook als je het idee hebt de vlucht niet meer te halen. Heel soms, wanneer meerdere reizigers nog niet op de vlucht zitten, wordt het toestel aan de grond gehouden. Heb je de vlucht toch uiteindelijk niet gehaald? Dan is het allerbelangrijkste in deze situatie om zo snel mogelijk naar de balie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij te gaan waar jij mee zou vliegen. Daar moet je zorgen dat je op de eerstvolgende vlucht met dezelfde luchtvaartmaatschappij of een luchtvaartmaatschappij waar zij mee samen werken, wordt geboekt.
Daarnaast verzoeken we je ons altijd te bellen, zodat wij op de hoogte zijn dat je de vlucht niet hebt gehaald, zodat wij kunnen meekijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe vlucht en dat wij de lokale partner kunnen informeren.
Echter, houd er rekening dat wij niet altijd kunnen helpen en dat jij als reiziger veel meer voor elkaar krijgt op de luchthaven zelf, dan wij vanuit ons kantoor (met de lange telefonische wachtrijen). Dit is absoluut geen onwil van onze kant, maar ervaring leert dat “on spot” onze reizigers direct bij de luchtvaartmaatschappij het snelst worden geholpen en een nieuwe vlucht krijgen. Laat je hierin dus ook niet zomaar afschepen, de luchtvaartmaatschappij heeft altijd een vervoersplicht.