We hebben een super reis gehad

Reizigers Sonja en Eric vertellen over hun reis in Noorwegen.

Wat hebben we geboft!

Wat hebben we geboft op deze reis! Onze vlucht vanuit Bergen liep vanwege het slechte weer vertraging op. Na een hele dag onderweg geweest te zijn, kwamen we laat aan in Tromsø, maar gelukkig was er gewoon nog een transfer naar het hotel. In het Quality Hotel Saga was iedereen heel vriendelijk. We zijn snel nog wat gaan eten in de stad, waar veel keuze is aan leuke tentjes. Sfeervol inrichten kunnen ze er wel. De volgende dag was het slecht weer, maar hup, stevige schoenen aan en lopen! We gingen de brug over, langs de kerk en de sherpa trappen op. De kabelbaan was door het slechte weer buiten gebruik en het bleef maar sneeuwen. Op dit moment waren we beiden bang dat we het Noorderlicht tijdens deze reis niet zouden zien.

Op zoek naar het Noorderlicht

De volgende dag stond het busje naar Malangen op de afgesproken tijd te wachten. Onderweg daarheen spotten we al een rendier! ‘s Avonds gingen we op zoek naar het Noorderlicht. De lucht was de hele dag nog niet echt open geweest, maar toch was het daar! Aan het einde van de avond was het zelfs best fel te zien. Wat een mazzel!

Op huskysafari

Na een kort nachtje geslapen te hebben, gingen we de volgende dag hondensleeën. Geweldig! Fysiek was het nog behoorlijk inspannend, ik heb dan ook niet gestuurd. Als een prinses zat ik in de slee en deed Eric het werk. De gids zei ook dat veel mensen zich erop verkijken, vooral omdat mensen het misschien al eens gedaan hebben in bijvoorbeeld Finland, waar het vlak is. In Noorwegen is het dat absoluut niet. Wat zijn die honden enthousiast en sterk!

Sneeuwscooteren

Het sneeuwscooteren was ook super gaaf. Eric is een zeer ervaren motorrijder, dus die was er zo mee vandoor. Dat hadden de gidsen nog niet eerder meegemaakt. Hij mocht dan ook nog even extra met hen mee voor een rondje adrenaline. Ik ging met de mevrouw naar de honden die ze daar ook hebben. Puppy’s knuffelen is natuurlijk altijd leuk. Daarvoor hadden we overigens al een eland gespot. ‘s Avonds werden we getrakteerd op mega Noorderlicht. Fantastisch!

Opnieuw mazzel gehad

De reis was dus al volmaakt geslaagd. De laatste dag in Tromsø hebben we wat rondgewandeld, koffie gedronken bij de kaffebonna, gluhwein gedronken bij de raketten en daarna de boot op, waar we een mini Noorderlicht zagen. Toen het weer tijd was om naar huis te gaan hadden we weer mazzel, want er was een storing in de flight control, waardoor er niet gevlogen kon worden. Met fikse vertraging kwamen we in Bergen aan. Daar moesten we haasten om de vlucht naar Amsterdam te halen. Bleek weer een zegen want na onze aankomst werden er diverse vluchten gecanceld. Het heeft ons de hele reis goed meegezeten dus!

Perfect volgens plan

Het is zo fijn dat wat er afgesproken is, ook uitgevoerd wordt. De vorige reizen hebben we dit ook al ervaren (en gezien dat dit ook heel vaak anders is), vandaar dat we ook nu weer voor YourWay2GO gekozen hebben. Dat wil dus zeggen dat alle transfers weer perfect op orde waren en alle hotels in orde en van goede kwaliteit waren. Zowel in Malangen als bij het Thon Tromsø was men aan het verbouwen, maar daar merkte je als gast nauwelijks iets van. De activiteiten die we geboekt hadden waren ook allemaal goed verzorgd. Perfect volgens plan. Voor een volgende reis weten we jullie zeker weer te vinden!